Organiseer je binnenkort een open dag? Als school bijvoorbeeld, als zorginstelling of als bedrijf. Dan wil je natuurlijk dat hier zoveel mogelijk mensen op af komen! Goede promotie is in dit geval essentieel. Offline, maar ook online. Hoe kies je de juiste doelgroep? Op welke kanalen kun je reclame maken voor je open dag? En hoe zorg je ervoor dat je wordt gezien op de timeline van je potentiële bezoekers?
Reclame maken bij de juiste doelgroep
Voordat je online gaat promoten, moet je eerst je doelgroep bepalen. Wie moet jouw uitnodiging zien? Man, vrouw, leeftijd, woonplaats en de interessegebieden kunnen hierbij van belang zijn. Met goede targeting kun je jouw doelgroep zelf tot in de puntjes bepalen. Je hebt er namelijk niets aan als mensen in Amsterdam worden geïnformeerd over jouw open dag in Maastricht!
Welke online kanalen zijn er?
Wat betreft de online kanalen kun je denken aan Facebook, Instagram, LinkedIn, Messenger, TikTok, Google, je eigen website en apps en sites van externe partijen die advertentieruimte aanbieden. Ook hierbij is de doelgroep van belang. Elk kanaal heeft zijn eigen USP’s en zijn eigen unieke doelgroep. Houd hier rekening mee bij het bepalen van je online kanalen!
Hoe kun je reclame maken die wordt gezien?
Opvallen doe je met de juiste content. Kies voor kleuren die bij je huisstijl passen zodat je herkenbaar bent als school, bedrijf of instelling. Bewegend beeld scoort gemiddeld vier keer beter dan een staande foto. Wat helemaal van nu is: een animatie laten maken. Deze kun je laten aanpassen op jouw huiskleuren en op de campagne. Wedden dat je eruit springt op de timeline van je doelgroep!