Meer klanten uit je website halen, zo werkt het

‘We don’t go online, we live online’, is een bekende uitspraak in de marketing. De meeste ondernemers genereren het grootste deel van hun inkomsten tegenwoordig op het web. Je website is het belangrijkste verkoopkanaal geworden. Hoe zorg je ervoor dat potentiële klanten je weten te vinden? Dat ze bij jou de producten vinden die ze zoeken? En dat ze terugkomen? Haal meer klanten uit je website in 3 simpele stappen!

Stap 1: Bezoekers naar je website halen

Om te kunnen verkopen, moeten mensen je winkel natuurlijk wel weten te vinden! Stap 1 voor meer klanten op je website is het binnenhalen van bezoekers. Dit kan gratis en betaald: met SEO (zoekmachineoptimalisatie) en SEA (zoekmachine adverteren). Je kunt gebruik maken van kanalen als Google en social media, of mensen in offline promotie doorverwijzen naar je website.

Stap 2: Meer klanten activeren

Eenmaal op de site, moeten potentiële klanten worden geïnformeerd en geactiveerd. Dit doe je met krachtige productomschrijvingen, goede foto’s en aantrekkelijke call-to-action-knoppen als ‘Shop’, ‘Bestel’, ‘Gratis offerte’, ‘Gratis brainstorm’ etc. Consumenten willen weten wat ze kopen, simpel en snel kunnen bestellen en het liefst ook nog een goede aanbieding meepikken.

Stap 3: Van eenmalige aankoop naar vaste klant

Veel ondernemers denken dat de sale het eindstation is, maar met remarketing kun je een eenmalige aankoop omzetten in een een vaste klant: iemand die regelmatig terugkeert naar jouw website om je product of dienst af te nemen. Dit doe je door deze groep ‘kopers’ te targetten in een nieuwsbrief of in online campagnes.

Een lokale marketingspecialist

Wil je een professionele marketingcampagne opzetten om meer klanten naar je website te halen? Een lokale specialist is zo gevonden op Google. Zoek naar ‘je woonplaats + online marketing’, ‘Deventer online marketing’ bijvoorbeeld. Bij het bureau dat bovenaan staat in de zoekresultaten zit je gegarandeerd goed!