Jullie website is tiptop, het aanbod goed en de producten klaar om verscheept te worden. Nu de bezoekers nog! Hoe zorg je ervoor dat mensen je online weten te vinden? Via welke kanalen haal je potentiële klanten binnen? En wat kun je doen om meer online bezoekers te trekken? We hebben een spoedcursus online marketing voor je gemaakt.
Meer online bezoekers op je website
Meer bezoekers naar je website halen is geen kwestie van zitten en afwachten. Je moet er wel wat voor doen! Er zijn verschillende online kanalen die je hiermee kunnen helpen: Google, social media-kanalen en externe partijen die advertentieruimte aanbieden. En meer online bezoekers trekken kan zowel gratis (met SEO), als betaald (met SEA).
Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
SEO staat voor Search Engine Optimalisation, oftewel: zoekmachineoptimalisatie. Google is namelijk je beste vriend als het om meer online bezoekers gaat! De meeste sites halen 60 tot 80 procent van hun publiek binnen via de zoekmachine. SEO is de gratis manier. Door de juiste zoektermen te gebruiken en koppen, teksten en foto’s te optimaliseren kun je namelijk steeds hoger komen in de lijst met zoekresultaten. Afhankelijk van hoeveel deze termen maandelijks worden gezocht, kun je hiermee meer online bezoekers trekken. De teksten zijn een onderdeel van SEO. Je kunt ook andere vormen inzetten: linkbuilding bijvoorbeeld, waarbij je links uitwisselt met andere websites.
Meer online bezoekers met advertenties (SEA)
Je kunt ook campagnebudget inzetten om meer online bezoekers binnen te halen. Online adverteren kan o.a. op Google, de bekende sociale kanalen en er zijn externe partijen die advertentieruimte op hun website aanbieden: kranten en vakbladen bijvoorbeeld. De kosten worden op basis van het aantal vertoningen of het aantal kliks in rekening gebracht. Je kunt je totale budget vooraf bepalen en je doelgroep zelf tot in de puntjes samenstellen.
Werken aan je online marketing
Wil je meer traffic realiseren met online marketing, maar ben je niet op de hoogte van de laatste facts & stats? Kies voor een specialist in de buurt! Die kent zowel de lokale, de regionale, als de landelijke trends. Ee expert in de buurt vind je simpel en snel op Google, met een zoekopdracht naar: ‘online marketing + je woonplaats’, ‘online marketing Deventer’ bijvoorbeeld. Bij het bureau dat bovenaan staat in de zoekresultaten zit je zeker weten goed!