Online marketing trends 2021
De online wereld staat nooit stil. Zeker nu ons leven zich voornamelijk online afspeelt, volgen de ontwikkelingen elkaar in rap tempo op. Welke content schotel je bezoekers voor? Waarom gaat de e-commerce zo hard? En wat zijn de online marketing trends 2021? 3 tips om te werken aan je online presence!
#1 Online marketing trends voor content
Content is al jaren King en laat zich voorlopig nog niet van zijn troon stoten! Hij staat dan ook bovenaan in ons lijstje online marketing trends 2021. Bewegend beeld doet het nog steeds erg goed online, gemiddeld genomen zelfs vier keer beter dan een foto! Maar potentiële klanten hebben online ook een korte spanningsboog. Korte en krachtige video’s dus: animaties! Kill your darlings: dingen laten maken animatie concepten krachtig! Je wilt meteen de aandacht van je publiek grijpen en het doel van je campagne kenbaar maken.
#2 Lokaal ondernemen
#supportyourlocals is uitgegroeid van een tijdelijke, naar een blijvende marketing trend. Lokale ondernemers hebben het moeilijk tijdens de coronacrisis. Consumenten winkelen daarom steeds meer lokaal. Dit kan bij de bakker om de hoek zijn, maar ook online. Voeg bijvoorbeeld bekende streekproducten toe aan je assortiment. Je zult zien dat het best sellers worden!
#3 Online marketing trends 2021 in e-commerce
De e-commerce is hard gegaan afgelopen jaar. Producten die we massaal online kochten zijn: eten en drinken, (thuis)kantoorartikelen, sportartikelen en mondkapjes. Maar overal liggen kansen online! Binnen de e-commerce zien we veel nieuwe verkopers op Bol.com. De website biedt namelijk de mogelijkheid om een zakelijk account aan te maken en Bol als extra verkoopkanaal in te zetten. Ook dropshipping is inmiddels een veelgehoorde term in de online marketing trends 2021. Hierbij worden artikelen van een externe partij doorverkocht en verdient de verkoper een extra fee bovenop de inkoopprijs.