Reclame maken, doe het niet te saai!

Reclame maken is een vak. In de wereld van marketing en communicatie zijn er heel wat wegen die naar Rome leiden, maar wat is de beste route voor jouw product of dienst? Elk zijweggetje kan van invloed zijn op de eindbestemming. De kunst is vooral om op te vallen in de massa. Maar hoe doe je dat? 3 tips om je promotie een beetje op te spicen!

#1 Doelgerichte reclame maken

Reclame moet persoonlijk zijn om doelgericht zijn werk te kunnen doen. Met een algemene campagne voor mensen van 18 – 65 jaar ga je niemand bereiken! Mensen van verschillende leeftijden, uit verschillende woonplaatsen en met uiteenlopende interessegebieden spreek je allemaal op hun eigen manier aan. Je zegt geen ‘u’ tegen een 18-jarige student bijvoorbeeld. Met doelgerichte teksten, beelden en targeting bereik je de mensen die je wilt bereiken!

#2 Eigentijdse content

In het snelle online tijdperk waarin we leven, heeft de gemiddelde consument een spanningsboog van vier seconden. Dit is dus de tijd die je hebt om de aandacht te grijpen. Een zwart-witfoto uit het jaar nul valt niet op! Bewegend beeld wel. Een eigen animatie bijvoorbeeld in de huisstijl van het bedrijf. Voor de vormgeving geldt: less is more! Niet te veel afleiding, je doelgroep moet meteen zien wat je bedoelt. Dingen laten maken animatie shots nog treffender!

#3 Betaald reclame maken

Reclame maken kan organisch (SEO) en betaald (SEA). Bij betaalde advertenties kun je de doelgroep tot in de puntjes zelf bepalen. Google en social media-kanalen, als Facebook, weten alles van hun gebruikers en gebruiken deze informatie om de juiste mensen naar jouw advertenties te leiden. Betaald reclame maken kan online – op Google, YouTube, Facebook, Instagram, LinkedIn, Messenger etc. – en offline: in een krant, magazine, radio- of televisieprogramma.